luni, 25 iulie 2011

Portret: Maria Ştefan este fotograf cu diplomă, dar care pictează pahare Berzelius!

Nu trăieşte exclusiv din acest hobby, dar spune că poate să strângă ceva bănuţi, astfel încât să nu pară că munceşte degeaba

Dacă ar fi întrebat-o cineva în copilărie pe Maria Ştefan ce se vedea făcând când ar fi mare, niciodată n-ar fi spus că va picta pe sticlă.
Tocmai de aceea, a încercat să-şi croiască viitorul pe măsura primei mari pasiuni din viaţă: fotografia. Aşa că a urmat o facultate de profil din Cluj Napoca şi acum este fotograf cu diplomă.

Mărţişoare din sticlă

În facultate, în 2001, într-unul din ateliere, Maria a încercat să toarne sticlă, la început ca şi experiment.

"M-am folosit de rezultat abia anul acesta, deci 10 ani mai târziu, când din picăturile de sticlă turnată am făcut mărţişoare unicat", îşi aminteşte tânăra artistă.

Prima dată când a pictat pahare a fost tot în facultate. Atunci a încercat de fapt să facă lumânări pentru 8 Martie, care urma să fie vândute la un târg studenţesc.

"Au ieşit urâte, pictasem cu culori închise: negru, maro şi verde. De atunci şi până acum doi ani nu am mai pictat pe sticlă", mai spune Maria Ştefan.

A reîncercat să picteze sticlă abia atunci când în casa mamei a găsit obiecte de sticlărie urâte. Le-a înnobilat cu motive florale aurii şi argintii - a încercat practic să facă artă!

"La mama în casă, cineva a văzut vazele şi paharele şi a zis că s-ar vinde ca pâinea caldă! Aşa că am început să pictez seturi de câte şase pahare sau carafe. S-au dat, aşa că am început să primesc comenzi pentru realizarea seturilor personalizate pentru cadouri", ne explică Maria Ştefan.

Ceea ce îi tentează pe clienţii tinerei artiste este faptul că îşi cumpără obiecte unicat, pictate manual, la preţ mai mult decât convenabil.

"Obiectele unicat, lucrurile hand-made, nu ar trebui să fie ieftine, dar încă nu există o piaţă formată pentru aşa ceva.", a adăugat artista.

Motivele preferate de clienţii ei sunt cele florale, dar îşi găsesc "stâpâni" şi obiectele pe care sunt pictate şi altfel de motive, cum ar fi cele abstracte.

"Mai nou, atunci când nu am comenzi speciale, pictez sticlărie de laborator - pahare Berzelius, eprubete sau baloane cu fund plat - că tot este la modă reciclarea obiectelor. O să râdeţi, dar astea s-au vândut cel mai bine la ultimul târg hand-made. Sunt obiecte drăguţe şi micuţe, unicat, pentru «one-flower-only» sau pentru băuturi", mai spune Maria Ştefan.

Nu-şi umple casa cu obiecte care să-i placă, dar care să nu fie vandabile. Lucrează noaptea, pentru că are un copilaş de care trebuie să se ocupe toată ziua şi pe care-l protejează astfel de vaporii emanaţi de culorile folosite.

Întrebări şi răspunsuri:

Este o pasiune migăloasă, care necesită multă răbdare. Cât timp petreci cu pensula în mână?

Timp cu pensula în mână petrec numai când am comenzi. Nu fac obiecte decât la comandă sau când am de făcut cadouri. Ar fi un hobby costisitor, culorile sunt pentru vitralii, rezistente la apă şi sunt foarte scumpe, la care trebuie să adaugăm şi preţul sticlei.

Cine îţi cumpără lucrările, ce categorie de oameni?

Clientela e constituită din două categorii: cei (cele) care ştiu că obiectele cumpărate sunt preţioase si le apreciaza şi cei care cumpără pentru că este "la modă".

Ce-i place

Îmi place familia mea, cu părinţi, socri, surori - a mea şi a soţului - şi noi! Ei sunt cei care mă sprijină în tot ce fac. A, şi îmi place foarte mult de Antonia, fetiţa mea de doi ani, care mi-a schimbat viaţa în bine, bineînţeles.

Ce nu-i place

Nu-mi place să muncesc în zadar, tocmai de aceea vă spuneam că lucrez numai la comandă. Nu-mi place că nu pot să trăiesc în totalitate din munca mea. De asemenea, nu-mi place lumea în care trăim. Merităm altceva!


Profil:

Născută: 13 iulie 1980, Galaţi
Studii: Universitatea de Arte şi Design - Facultatea Foto-Video Procesare Computerizată a Imaginii Cluj Napoca
Familie: căsătorită, are un copil

10 iunie 2011, 00:12 | Autor: Bogdan Nistor |

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu